סקולפטרה

הטיפול החדשני להצערת העור

בשונה מחומרי מילוי כדוגמאות החומצה הילארונית, סקולפטרה הינה חומצה פולילקטית שמגרה יצירת מרכיבים צעירים בעור ובעיקר סיבי קולגן שאותו אנו מאבדים עם הגיל וכל זאת מבלי לנפח את הפנים ולעוות אותן.

טיפול הסקולפטרה מטפל בכמה אינדיקציות-
מיצוק ושיפור איכות העור בפנים בצוואר בזרועות, גב הידיים בטן ועכוז.
הטיפול מתבצע על ידי רופאים מומחים באמצעות הזרקה דרך קנולה מתחת העור לשכבה מדוייקת על מנת לקבל טיפול יעיל. הטיפול מורכב לפחות משי טיפולים בהפרש של ארבעה שבועות לפחות.

בעולם הטיפולים האסתטיים הלא פולשניים, שום דבר לא מתקרב לפופולריות ולנגישות של חומרי מילוי לפנים. המונח המקיף הזה מקיף את הטווח הרחב של הג’לים הייחודיים שרופאים משתמשים בהם כדי להדגיש את מבנה העצם, להדגיש את התכונות הטובות ביותר שלנו ולהחזיר את המלאות שאבדה עם הגיל. רוב חומרי המילוי העוריים שאושרו על ידי מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) – והידועים ביותר בקרב חולים – מנוסחים עם חומצה היאלורונית (HA), חומר לחות זמני המופיע באופן טבעי בגוף. אבל הקטגוריה הקלאסית, שלעתים קרובות מתעלמים ממנה, של חומרי מילוי ביו-סטימולטוריים מגיעה סוף סוף לתפקידם, כולל הסקולפטרה האהובה על הרופא .
ה-FDA רק עדכן את התווית של Sculptra כדי לאפשר אפשרויות טיפול רבות יותר וקהל מטופלים רחב יותר, מה שאומר שהזמן של Sculptra בילה בצל חומרי מילוי מבוססי HA עשוי להסתיים. 

Sculptra הוא חומר מילוי ביולוגי – כמו Radiesse ו- Bellafill – המפעיל את התהליך הביולוגי הטבעי של ייצור קולגן. זה פותח לראשונה ואושר על ידי ה-FDA בשנת 2004 כדי להגביר את ייצור הקולגן לטיפול בליפואטרופיה הקשורה ל-HIV, או איבוד שומן חמור, בפנים, אומר מייקל סומנק , MD, מנתח פלסטי פנים מוסמכת מוושינגטון הבירה. ומשתתף במחקרי ה-FDA האחרונים.

לדבריו, עם הזמן, הרופאים “החלו להבחין בשיפורים המתמשכים עם גירוי קולגן ונפח לפנים”, מה שהוביל אותם לחקור יישומים נוספים. תכשיר הג’ל הסירופי של Sculptra עשוי מפולימר חזק הנקרא חומצה פולי-L-לקטית, חומר הדומה לתפרים מתמוססים, לדברי ד”ר הייאג, שמתניע את התהליך הטבעי של ייצור הקולגן בגוף כדי לחשוף מלאות מתמשכת יותר מאשר על בסיס HA. חומרי מילוי. לאחר הזרקת Sculptra, PLLA יוצר אפקט ביוסטימולטורי בתוך הרקמות, מסביר ד”ר סומנק, אשר, בתורו, “משפר את הקולגן באופן מקומי, ממש מתחת לקמטים הללו”. כאשר סינתזת הקולגן מתקדמת במהלך שישה עד 12 השבועות הבאים, ד”ר סומנק אומר שהחיזוק הנוסף הזה ישפר את גוון העור תוך “עם הזמן, ריכך את מראה הקמטים הללו”.

מומחית עור מוסמכת בעיר ניו יורק, מארי הייאג , ד”ר היא סקולפטרה מתוודה שהשתמשה בחומר המילוי מחוץ לתווית במשך שנים כדי לעבות עור מצמרר ולהחליק קמטים עמוקים בעור. “הדרך הטובה ביותר לחשוב על Sculptra היא התהליך הדומה לגידול הדשא שלך עם זרעים, לא גראס”, היא אומרת. “זהו אפקט איטי והדרגתי, אבל נותן את התוצאות הטובות והטבעיות ביותר לאורך זמן”. Sculptra זמין באופן נרחב במשרדי רופאי עור ומנתחים פלסטיים ברחבי ארה”ב. המחירים ישתנו בהתאם למיקום, למטפל וכמות המוצר בשימוש, אך המטופלים יכולים לצפות לטווח של 850 עד 2,000 דולר.

ישנם מספר עדכונים בתווית ה-FDA המעודכנת של Sculptra. ברמת הפורמולה, חברת התרופות האם של Sculptra, Galderma, שינתה את הדילול בין האבקה, המים הסטריליים והלידוקאין שרופאים מערבבים יחד לפני ההזרקה, מה שמאפשר הזרקה קלה ואחידה יותר. “לפעמים עם הדילול המרוכז יותר, המזרק היה נסתם מכיוון שהחלקיקים היו נתקעים בתוך המחט”, אומר ד”ר סומנק. “אבל הדילול הגבוה הזה מקל בהרבה על ההזרקה מבלי לפגוע בתוצאות שלך.” יש גם כעת אפשרות להוסיף לידוקאין כדי לעזור להגביר את נוחות המטופל. עוד עדכון מועיל: הספקים כבר לא צריכים לתת ל- Sculptra לדלל ימים שלמים לפני השימוש. “בעבר אמרו לנו לתת לזה להשרות על המדף כמה ימים לפני שהשתמשנו בו”, מסביר ד”ר סומנק את תערובת האבקה והמלח שממנה מורכבת סקולטרה, שינוי שלדבריו מקל על התהליך לאין שיעור. “לתת לזה לשבת על המדפים היה קצת מורט עצבים, כי מה אם מטופל יבוא ויגיד שהם רוצים את סקולפטרה ואין לך מדולל?” אומר ד”ר סומנק. “אבל במקום זאת, עכשיו אני יכול להגיד, ‘נהדר, תן לי ללכת לדלל את זה עכשיו’”. כמו כן, ניסויים מתמשכים ביצעו את מה שהרבה רופאי עור ומנתחים פלסטיים יודעים מזה שנים: היכולת של Sculptra להסוות קמטים עדינים. “עד לנקודה זו, לא הצלחנו להדגים את השפעתו האמיתית על קמטים בפנים”, אומר ד”ר סומנק. “ראינו כמה תוצאות ממש נהדרות במונחים של הפחתת קו חיוך ושיפור באיכות העור, שזה משהו שמעולם לא הסתכלנו עליו קודם לכן. ידענו שלאנשים יש ‘זוהר סקולפטרה’, אבל פשוט מעולם לא הערכנו. זה לפני.” כל שלושת הרופאים עמם דיבר אלור מאמינים שהעדכונים הללו ישנו את עולם ההזרקות. רופאת עור מוסמכת בעיר ניו יורק, שרין אידריס , MD, מאמינה שהתווית החדשה “תפתח את השיחה ותהפוך את Sculptra ליותר מונח דיבורי” כך שמטופלים המחפשים חומר מילוי כבר מכירים את Sculptra כשהם נכנסים.

בניגוד לקרוביו המבוססים על חומצה היאלורונית, ההשפעות של Sculptra הופכות גלויות יותר עם הזמן, והיא נותנת לגוף שלך את הכלים להמשיך בעבודתו. “כולם מאבדים קולגן ככל שאנו מזדקנים, וזה מה שגורם לרפיון, עור רפוי וקמטוטים עדינים “, אומר רופא עור מוסמך במנהטן, ברוס כץ , MD. הוא מסביר כי במקום “לספק את פעולת המילוי [המיידית] כמו שעושים חומרי מילוי אחרים,” Sculptra פועלת על ידי גירוי ייצור קולגן לטווח ארוך, כך שהגוף מסוגל להחזיר נפח שאבד בעצמו. על ידי הקשה על הגוף שלנו כדי להוסיף נפח באופן טבעי לאזורים שבהם מוזרקת סקולפטרה, המטופלים נמצאים בסיכון נמוך בהרבה להתמלא יתר על המידה. “לפעמים, חולים שמשתמשים ב-HA במהלך השנים מתחילים לקבל את המראה הבצקי הזה”, אומר ד”ר הייאג. “אין לך את המראה הנפוח או הבצקי הזה עם Sculptra, [כי זה נותן את התוצאות הטובות והטבעיות ביותר לאורך זמן”. Sculptra נחשבת גם קבועה למחצה מכיוון שגידול הקולגן המופעל נמשך הרבה מעבר לתוחלת החיים הממוצעת של מילוי חומצה היאלורונית של שישה עד 10 חודשים. “רבים מהמטופלים שלי אוהבים את זה שהם יכולים לעשות סדרה של טיפולי Sculptra ויש להם תוצאות שנמשכות שנים, לעומת כניסה למשרד כל עשרה חודשים עבור סוגים אחרים של חומרי מילוי”, אומר ד”ר כץ. בעוד שד”ר הייאג נוטה לשריין את שיחת הסקולטרה למטופלים בשנות ה-40 לחייהם, ד”ר סומנק מתחיל עוד יותר כטיפול מונע. “אנחנו מאבדים קולגן מדי יום בסביבות גיל 30”, הוא אומר. “אז אני חושב שכולם, באמת, החל משנות השלושים לחייהם הם מועמדים לסקולפטרה, בין אם זה רק בקבוקון מניעה אחד כל שנה אחרת, או החל משנות הארבעים והחמישים לחייך, שבו אתה עושה שלל טיפולים כל ארבעה עד שישה שבועות.”

סידן הידרוקסיאפטיט:

סידן הידרוקסיאפטיט הוא מינרל טבעי המשמש בדרך כלל ביישומים רפואיים וקוסמטיים. בטיפולים קוסמטיים, הוא משמש כחומר מילוי להוספת נפח, קו מתאר ושיפור מבנה העור. כך זה תורם למראה צעיר יותר:

• גירוי קולגן: לסידן הידרוקסיאפטיט יש יכולת לעורר את ייצור הקולגן, חלבון המעניק מוצקות וגמישות לעור. ככל שאנו מתבגרים, ייצור הקולגן פוחת, מה שמוביל לעור נפול. על ידי קידום סינתזת קולגן, סידן הידרוקסיאפטיט עוזר לשחזר את מבנה התמיכה הטבעי של העור.

• שיפורים ארוכי טווח: ככל שהקולגן המגורה על ידי סידן הידרוקסיאפטיט מתפתח בהדרגה, העור הופך למוצק ומתוח יותר עם הזמן. השפעה זו יכולה לתרום למראה צעיר יותר שנמשך מעבר להשפעות המיידיות של הטיפול.

• השפעות מתן נפח: סידן הידרוקסיאפטיט פועל כחומר מילוי מעניק נפח, ועוזר להחזיר נפח שאבד באזורים שבהם העור התדלדל עקב הזדקנות. זה יכול לגרום להיווצרות של קווי מתאר מלאים ומוגדרים יותר.

חומצה היאלורונית:

חומצה היאלורונית היא חומר טבעי המצוי בגוף, במיוחד בעור, במפרקים וברקמות החיבור. יש לה תכונות קשירת מים יוצאות דופן והיא ממלאת תפקיד מכריע בשמירה על לחות העור ונפחו. בשימוש בטיפולים קוסמטיים, חומצה היאלורונית מציעה את היתרונות הבאים:

הידרציה: לחומצה היאלורונית יש יכולת למשוך ולשמור על כמות משמעותית של מים, וככזו היא מספקת לחות מיידית לעור. עור עם לחות טובה נראה מלא, חלק יותר וזוהר יותר.

הפחתת קמטים וקמטוטים: תכונות הלחות של חומצה היאלורונית יכולות לעזור להפחית את הופעת הקמטים והקמטוטים, כמו גם לשפר את מרקם העור.

תמיכה בקולגן ואלסטין: חומצה היאלורונית מקיימת אינטראקציה עם סיבי קולגן ואלסטין, ומשפרת את הגמישות של העור. הדבר תורם לעור פנים חלק וצעיר יותר.

השפעות נפח זמניות: כאשר משתמשים בה כחומר מילוי, חומצה היאלורונית יכולה להוסיף נפח וקונטור לאזורים ספציפיים, וכתוצאה מכך למראה צעיר יותר. עם זאת, השפעותיה זמניות ונמשכות בדרך כלל מספר חודשים.

בשילוב חומר מילוי היברידי כמו הרמוניקה, הסינרגיה בין סידן הידרוקסיאפטיט וחומצה היאלורונית שואפת לספק חידוש פנים מקיף. בעוד סידן הידרוקסיאפטיט מקדם ייצור קולגן ושיפורים ארוכי טווח, חומצה היאלורונית מציעה לחות מיידית, משפרת את הנפח ומותירה מראה חלק ומתוח. יחד, הם פועלים לטיפול במספר סימני הזדקנות, ועוזרים להשיג עור מתוח, חיוני יותר וצעיר יותר למראה.

רופאים ומטופלים כאחד נוטים לנהוג בקלילות כשזה מגיע לסקולפטרה, אומר ד”ר סומנק, משתי סיבות חמורות מאוד: זה לא הפיך כמו חומרי מילוי מבוססי HA, שניתן להתפרק עם זריקת היאלורונידאז , וזה דורש טיפול איטי. ומחשבה מרתונית יציבה עם תוצאות שלוקח חודשים להופיע. אחת הטענות הנפוצות ביותר שיש לרופאים עם Sculptra היא שאין אנזים היפוך שווה ערך, כמו היאלורונידאז לחומרי מילוי HA, במקרה שמתחילות להיווצר גושים או בליטות. אז, לטוב ולרע, אתה מחויב לתוצאה, לפחות במשך שנתיים של אורך החיים המדווח של Sculptra. “ניסינו דברים שונים”, אומר ד”ר הייאג על הניסיונות העקרים ברובם להמיס גושים של Sculptra באמצעות טיפולי לייזר או זריקות מי מלח. “אפשר לעשות את זה אם זה מאוד שטחי ובאזורים שבהם אפשר להוציא את זה בניתוח, אבל אתה הולך בסופו של דבר עם צלקות”, היא אומרת. “לעתים קרובות ניתוח הוא לא אופציה והמטופל פשוט צריך לחכות אותו”. ד”ר הייאג טיפל לאחרונה במטופלת שסקולפטרה הושמה בשקעים ברקתה על ידי רופא עור אחר, וזמן קצר לאחר מכן, חוותה את מה שהקהילה הרפואית מכתירה “אירוע לוואי”, עם היווצרות “גבשושיות צהבהבות שאפשר לראות ופשוט יכולנו אל תצא.” מסיבה זו בדיוק, ד”ר אידריס נצמד לחומרי מילוי HA עבור מטופלים חדשים לפני הצלילה ל- Sculptra. “אני מעדיפה שהם יראו איך הם מגיבים לחומר מילוי ולשינוי אלמנטים זעירים בפנים שלהם”, היא אומרת. “אני מעדיף לעשות את זה עם משהו שאני יודע שהוא הפיך למקרה שהם יחליטו שזה לא בשבילם”. הודות לתרבות חיפוש סיפוקים מיידית שלנו, מטופלים רבים רוצים את עומס האדרנלין שמגיע עם הרופא שלהם מוסר מראה שניות לאחר הזרקת חומר מילוי לפנים כדי להעריץ באופן קולקטיבי את המראה השמנמן והעקום שלהם באופן מיידי. אבל לפי ד”ר אידריס, סקולטרה עוסקת רק במשחק הארוך. “הבעיה הגדולה עם Sculptra שלא עומדת להשתנות היא שאתה תזדקק למספר טיפולים”, אומרת ד”ר אידריס, שאומרת למטופליה שחומרי מילוי HA הם כמו היכרויות, אבל Sculptra דומה להתחייבות ולקבלת נָשׂוּי. “אי אפשר להשוות את זה למילוי, זה באמת ממריץ קולגן”, אומר ד”ר סומנק. “אני עושה את ההבחנה הזו במשרד על בסיס יומיומי, כי זה לא [מצב] שבו אתה יוצר לחיים מיד ומטופלים יוצאים מהמשרד ואומרים, ‘אלוהים אדירים, אני אוהב את איך שאני נראה .” במקום זאת, הסיפוק עם Sculptra מתעכב, והתוצאות מופיעות בהילוך איטי, בהדרגה, על פני סדרה של חודשים ופגישות מעקב. “זו לא רק השקעה כספית; זו גם השקעת זמן מכיוון שאנשים צריכים לעסות את הפנים שלהם במשך כמה ימים לאחר ההליך כדי לשלב את המוצר במלואו”, מסביר ד”ר אידריס, ומוסיף כי התוצאה “יכולה להיות גם הטלה קטנה כי לא כולם עוברים חילוף חומרים או מייצרים קולגן באותו אופן.”

ישנן מגוון רחב של טיפולים בהם עושים שימוש בסקולפטרה. אחד מהם הוא זריקות סקולפטרה המשמשות למילוי שפתיים, לחיים או סנטר. תוצאות המילוי מטיפול זה לרוב מחזיקות עד שישה חודשים לפני שנדרש מילוי חוזר. ניתן להשתמש גם בסקולפטרה לגוף למיצוק חלקי גוף ובדרך זו ליצור קווי מתאר נאים יותר. כמו כן, טיפולי סקולפטרה לפנים יכולים לעזור בהפחתת קמטים בפנים, צלקות אקנה ולשיפור מראה העור.

בפגישה הראשונה נבצע ייעוץ ראשוני מול האסתטולוגית והרופא המומחה שלנו, בייעוץ זה נעבור על ההיסטוריה הרפואית המלאה של המטופל לוודא שהטיפול אכן מתאים. לאחר מכן הרופא ימליץ על סדרת טיפולים נכונה וכמות חומר מתאימה, ויסביר היכן יתבצעו ההזרקות בעזרת שרטוט. את הטיפול הראשון ניתן לבצע ביום פגישת הייעוץ.

סקולפטרה מוזרק לעור באמצעות אפליקייטור המגיע יחד איתו. למכשיר זה שלושה מחטים שנועדו להתמקד באזורים שונים בגוף או בפנים. על פי רוב יש צורך בכשלוש הזרקות במרווח של חודש בין הזרקה להזרקה. כל טיפול אורך כחצי שעה ומתבצע תחת אלחוש מקומי כך שניתן לחזור לשגרת החיים גם מיד לאחר הטיפול. תוכלו לראות אפקט כבר לאחר ארבעה חודשים לאחרי הזריקה הראשונה והתוצאות עצמן יישמרו למשך של כשנה וחצי עד שנתיים לערך.

סיכונים / תופעות לוואי נפוצות:

אודם , כאב , דימום , עקצוץ , נפיחויות , חבורות , שטפי דם.

התופעות מתונות וחולפות תוך מספר ימים.

המלצות לאחר הטיפול : 

במידה ויש חבורות או נפיחויות יש לשים קרח על האזור למשך מספר דקות.

המנעו מקרינת השמש עד להחלמה מוחלטת של העור, מריחת מסנן קרינה וחידוש כל מספר שעות.

רצוי לוותר על איפור וספורט ב 24 שעות שלאחר הטיפול.

 

כעת כשאתם יודעים מה זה סקולפטרה חשוב גם שתדעו כי למען הבטיחות האישית שלכם חשוב לעבור את מגוון הטיפולים אצל אנשי מקצוע מומחים ומיומנים שיעניקו טיפול נכון ויעיל. במכון לאסתטיקה של סיגלית רווה ניתן להנות מטיפולי זריקות סקולפטרה, סקולפטרה לפנים וסקולפטרה לגוף המבוצעים ע”י צוות מומחים מקצועי ומיומן תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים וטכניקות טיפול חדשניות בכדי להבטיח תוצאות טיפול מושלמות במינימום כאב. אנו מזמינים אתכם להנות משירות אישי שגם מתחשב בצרכים שלכם וגם במחירים משתלמים לכל כיס. אז לתיאום פגישת ייעוץ מלאו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

רבים תוהים עד לאן מגיעים כוחות יצירת הנפח וההחלקה הללו. יש כבר מטופלים שמבקשים את Sculptra עבור מיני BBL לא פולשני – ויקר מאוד – או הצערת ידיים, אומרת ד”ר הייאג, שמוסיפה כי היא אינה משתמשת בו עבור האחרון בשל אופיו המסוכן של ההליך. אבל המילה ברחוב הרפואי היא ש-Sculptra שמה עין על תווית מורחבת לטיפול בצלוליט. לדברי ד”ר סומנק, המדע כאן בודק, מציין את “זוהר הסקולפטרה” הנראה לעין של העור. וד”ר הייאג מציין את ההשפעה המשנית של Sculptra של שיפור איכות העור, הגוון והמרקם, במיוחד עבור מטופלים עם צלקות אקנה מפותלות , ברגע שצמיחת הקולגן המגורה מתגברת. “אם למישהו יש צלקות אקנה קטנות מחורצות, ראיתי את סקולפטרה משפרת את זה עם הזמן”, אומרת ד”ר הייאג, שמוסיפה שהיא משפרת את איכות העור באופן כללי כמעט בכל מטופל שהיא מטופלת בה. “אני חושב שאנחנו הולכים לראות הרבה יותר על סקולפטרה”, אומר ד”ר סומנק. “אני חושב שזה פתח הרבה דלתות למה אנחנו יכולים להשתמש ב- Sculptra.”  

רוצות לשפר את מראה עור הפנים שלכן?

סיגלית רווה, המרכז לטיפולים אסתטיים בהרצליה, הוא הכתובת הנכונה לפנות אליה. המרכז מתמחה במתן טיפולי אסתטיקה מסוגים שונים המסייעים בשמירה על חיוניות העור ובהשבת מראהו הזוהר והמתוח יותר. טיפולים אלה מתבססים על שיטות חדשניות מתקדמות מאד, המותאמות נקודתית לכל אחת ואחת.

לקביעת פגישה, ייעוץ ומענה לכל שאלה וקבלת פרטים אודות טיפולי PRP וטיפולים נוספים, אתן מוזמנות לפנות אלינו ישירות, לטלפון 074-7379093. נשמח לעמוד לרשותכן.

רוצות לשפר את מראה עור הפנים שלכן?

לקוחות ממליצות

0
    0
    עגלת הקניות
    העגלה ריקהחזרה לחנות
    Call Now Button